Trumpai apžvelgsime, kuo skiriasi B2B ir B2C („verslas – vartotojui") verslo modeliai.
Tikslinis pirkėjas
Tikslinis B2C klientas – asmuo, besidomintis tam tikra preke/ paslauga. Jis dažnai nėra išsamiau susipažinęs su pastarosios specifika. B2B pardavimuose tikslinis pirkėjas – verslo atstovas, puikiai nusimanantis apie jam aktualią prekę ar paslaugą. Tai gali būti, pavyzdžiui, kitos įmonės pirkimų skyriaus vadybininkas ar net įmonės vadovas.
Profesionaliam pirkėjui aktualu ne tik prekės/ paslaugos kaina ar prekinis ženklas. Ne ką mažiau svarbu ir ilgalaikė vertė, kurią gali atnešti užmegztas sandoris. Ilgalaikė/ pridėtinė vertė – tai terminai, papildomos sąlygos, garantinis aptarnavimas, įmonės įvaizdis rinkoje, komunikacija ir kita.
Pardavimo tikslas
Tiek B2B, tiek B2C pardavėjai siekia parduoti savo prekę ar paslaugą. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad verslo klientui tam tikro daikto ar paslaugos reikia nuolat. Tuo tarpu fiziniam asmeniui, dalyvaujančiam B2C procese, pirkimas dažnai yra nepastovus procesas. O, kalbant apie didesnės vertės pirkinius (pavyzdžiui, NT objektas ar automobilis) – gali būti net ir vienkartinis epizodas. Vadinasi, B2B atveju, siekiama užmegzti ilgalaikius santykius su klientais, kurie, tikimasi, taps nuolatiniais pirkėjais, nešančiais pastovų pelną.
Pardavimo proceso trukmė
B2B pardavimo procesas, lyginant su B2C, įprastai yra ne tik sudėtingesnis, bet ir ilgesnis. Įrodyti, jog Jūsų siūloma prekė/ paslauga yra geriausias sprendimas, dažnai tenka ne vienam asmeniui. Kartais – net ir visai atsakingai komandai.
Profesionalumo lygis
Abiejų sektorių pardavėjai, siekiantys aukščiausių rezultatų, turi būti profesionalai. Tačiau, kai jau žinome, kas tai yra B2B pardavimai, akivaizdu, kad ši sritis reikalauja didesnio profesionalumo lygio. Būtina žinoti visas parduodamos prekės/ paslaugos subtilybes. Tai užtikrina, kad joks potencialaus pirkėjo klausimas neišmuš iš vėžių. Žinoma, privalu gebėti praktiškai taikyti visas B2B pardavimų proceso subtilybes. Taip pat – taktiškai bendrauti, tinkamai atrodyti.
Asmeninio kontakto svarba
B2B pardavimų procese kelias iki sėkmingos sutarties sudarymo yra ilgas. Pardavėjui įprastai tenka ne vieną kartą susitikti su potencialiu klientu ir derinti būsimo sandorio detales. Šiame sektoriuje didelę reikšmę turi ne tik pačios įmonės įvaizdis rinkoje. Labai svarbu ir pardavėjo asmenybė bei jo užmezgamas asmeninis kontaktas su pirkėju.